Innowacje na lotnisku Rębiechowo w Gdańsku

Data publikacji: 12 grudnia 2019

Wraz z rozwojem lotnictwa, przed portami lotniczymi są stawiane coraz większe wyzwania oraz wymagania, którym muszą sprostać. By nie tracić klientów oraz partnerów biznesowych, lotniska muszą się rozwijać, wprowadzać nowe rozwiązania i innowacje. Przejawiają się one różnymi inwestycjami, od tych najmniejszych na terenie portów lotniczych, po ogromne rozbudowy.
Licznik obsłużonych pasażerów przez lotnisko Rębiechowo w Gdańsku niedługo osiągnie 5 milionów. Roczna liczba lotów i obsługiwanych miłośników podniebnych podróży tylko będzie wzrastać. Poniekąd obsługa samochodów podróżnych też jest tu istotna, dlatego każdy znajdzie dla siebie parking. Lotnisko w Gdańsku podjęło działania, które pomogą w usprawnieniu codziennych operacji, zarówno w zakresie obsługi klienta, jak i samych samolotów.

Rozbudowa lotniska – pirs zachodni oraz Airport City Gdańsk

Jak lepiej usprawnić i zwiększyć przepustowość całego lotniska, niż dodając kolejny element terminalu? Lotnisko im. Lecha Wałęsy podpisało umowę, na mocy której zostanie wybudowany pirs zachodni terminalu pasażerskiego T2. Z czym się będzie wiązać ta innowacja? Terminal zyska dodatkowe punkty odprawy paszportowej oraz kontroli bezpieczeństwa – to wpłynie na szybszy proces odprawy, dzięki czemu zwiększy się przepustowość, liczba obsługiwanych pasażerów. Ponadto, rozbudowaniu zostanie poddane stanowisko odbioru bagażu. Innym kluczowym udogodnieniem jest dodanie kolejnych dwóch wyjść autobusowych przy strefie Non Schengen, a także rozbudowa wewnętrznego systemu dróg na lotnisku – zwłaszcza ostatnia innowacja wpłynie pozytywnie na poruszanie się po terminalu na lotnisku Rębiechowo.
Miasto w obrębie lotniska? Takie ambitne plany ma port lotniczy w Gdańsku. I plany te zostaną prawdopodobnie zrealizowane. W nadchodzących latach krajobraz wokół terminalu pasażerskiego może drastycznie się zmienić. Wszystko dzięki inwestycji i projektowi nazwanemu Airport City Gdańsk. Będzie to kompleks składający się z powierzchni biurowych, gastronomicznych, hotelowych oraz handlowych. Dzięki bliskości lotniska im. Lecha Wałęsy, nowoczesne miasteczko ma cieszyć się ogromną popularnością wśród firm oraz podróżujących. Budynki nazwane Alpha, Braco, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot oraz Golf i Hotel mają być energooszczędne, nowoczesne, posiadać między innymi strefę sportu i rekreacji. Budowa pierwszego z nich – Alphy – ma się zacząć pod koniec 2019 roku, a zakończyć w 2021 roku. Airport City Gdańsk to także dodatkowe miejsca parkingowe, tarasy widokowe dla pasażerów oraz ogrody warzywne w okolicy budynków.

Robot-infolinia dostępny dla pasażerów

Kontakt przez infolinię w przypadku sklepów, usług czy właśnie lotnisk, bywa utrudniony. Ogrom zainteresowanych pasażerów i ograniczona liczba konsultantów bardzo wydłuża proces uzyskiwania informacji. O tym pomyślał port lotniczy Rębiechowo, wychodząc naprzeciw swoim pasażerom. Wykorzystał do tego… robota, sztuczną inteligencję.
Dzięki technologii BrillianceTM, na lotnisku infolinię obsługuje inteligentny robot. Jest on w stanie zrozumieć swojego rozmówcę, a także udzielić mu informacji. Potrzebujesz wiedzieć, kiedy odlatuje twój samolot oraz kiedy zaczyna się odprawa paszportowa? Wystarczy zadzwonić pod numer podany przez lotnisko – 58 500 88 61 – i porozmawiać z robotem wykorzystującym sztuczną inteligencję. Podobnie w przypadku jakichkolwiek informacji dotyczących samego poruszania się po lotnisku, wymagań i obowiązków pasażerów przed lotem, czy dostępnej oferty handlowo-gastronomicznej na terenie portu lotniczego Rębiechowo. To prawdziwa rewolucja, która znacznie ułatwia proces uzyskiwania informacji, przyspieszając obsługę pasażera bardziej niż kiedykolwiek. Można powiedzieć, że przyszłość jest teraz.